Yeniden Diş Açma Rehberi

Yeniden diş açılabilen tüm Semperit lastiklerinin her iki yanağında, ECE Yönetmeliği 54. maddesi gereği REGROOVABLE yazısı bulunur.

Diş açma yoluyla kazanılan 4mm ilave diş derinliği, performansa ciddi anlamda bir katkı sağlar.

Tasarımlarının bir parçası olarak, tüm çelik kamyon lastiklerinin kuşaklarının en üstü ile ile sırt arasında bir miktar daha  kauçuk  yer alır. Bu kauçuk yapısı, taş benzeri yabancı cisimlerin çelik kuşağa ve karkasa girmesine engel olur.

"REGROOVABLE" yazısı taşıyan ticari araç lastiklerine sırtın altında 2 mm kalınlık kalacak noktaya kadar  diş açılabilir. Ayrıca, diş açma işlemi yapılırken ilgili ülkede geçerli olan yönetmeliklerin göz önünde bulundurulmalısı gereklidir.

Yasal aşınma limitine ulaşan tüm lastikler kaplanabilir, ancak her durumda diş açma önerilmez. Diş derinliğinin azalması, taşların kuşaklara kadar ilerlemesini kolaylaştırarak çelik kuşaklara zarar vermesine ve paslanmasına neden olabilir. Bu da lastik sırtının kaplamaya uygunluğunu olumsuz yönde etkiler.

Lastik sırtı 3 mm'ye kadar aşındığında kaplama zamanı gelmiş demektir. Aşınmanın her bölgede eşit olup olmadığı kontrol edilmelidir. Düzensiz veya kısmi aşınan bölgelere dikkat edilmelidir.


Oluşabilecek lastik hasarlarının engellenmesi  ve lastiğin kaplama uygunluğunun devam edebilmesi adına diş açma işlemi uzmanlar tarafından yapılmalıdır. 

Bazı ülkelerde (örneğin Almanya'da KOM-100 otobüsleri ve Avusturya'da yolcu otobüsleri) yolcu otobüslerinin ön aks lastiklerine  diş açılması yasaklanmıştır. Genellikle, yolcu otobüsünün ön aks lastiklerine diş açılması tavsiye edilmez.

Diş açılma işlemi yapılabilen tüm Semperit lastiklerinin üzerinde "Regroovable" yazısı bulunur. 

Matador. Bir Continental markasıdır.